zondag 13 maart 2011

Brilhoesje

Je weet dat het zo is, maar toch...

Iedereen boven de veertig krijgt er vroeg of laat mee te maken: je ogen worden slechter en je moet een leesbrilletje! Eerst wou ik er nog  niet aan, maar ach, Hema heeft tegenwoordig zulke leuke modelletjes. Nu heb ik overal een brilletje liggen: in de keuken, op het werk, op het nachtkastje en in mijn tas.

En dat laatste is toch wel een probleem, want hoe gaat dat in een vrouwentas? Hij zit vol met allerlei zaken die je ècht nodig hebt. En dat hippe brilletje steekt daar ergens tussen. Niet bepaald goed voor de glazen natuurlijk. Dus, de oplossing: een brilhoesje.

Ik maakte er een van een lapje vilt dat ik versierde met lint, kralen en draadjes haakkatoen er in slingers opgenaaid.
Daarna de kantjes dichtnaaien en voìla!
Simpel, maar doeltreffend....

Het is maar een eerste probeersel, want ik vind de witte kleur eigenlijk niet zo mooi. Ik heb nog een lapje paars vilt, daarmee ga ik een tweede poging wagen. Zo freubelen we lekker verder.
 Karin

(sorry voor de foto's, maar ik krijg het er niet beter op)

6 opmerkingen:

  1. Terwijl ik jouw blog lees, heb ik ook zo'n "fokje" op m'n neus ;-). In de winkels zijn mijn armen regelmatig te kort, maar om 'm nou overal mee naartoe te nemen.. Met zo'n leuke hoes is dat probleem volgens mij al gauw verholpen! Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaarggghhhhhhhhh! Die bril ! ik heb dat dus ook hé, draag inderdaad sinds een paar jaar een bril. Eerst alleen om te lezen, nu ook om te computeren en tv te kijken en al helemaal als ik aan het prutsen ben met kralen of wol of zo.
    En ik heb net een sterkere laten maken en nu is die weeral niet sterk genoeg meer...
    En ik sta daar niet mee !!!!
    En omdat mijn ogen evrschillend zijn kom ik er niet met ene hemabrilletje. Ik gebruik die wel als extra ' vergrootglas ' over mijn bril als ik met kralen bezig ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al lenzen dit hoop dat erook nog niet een lessbril bij hoeft tegen die tijd!
    Leuk je brillenzakje. Goed gedaan.
    Fijne nieuwe week
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoesje!
    Ook ik als lensdrager moet eigenlijk aan de leesbril...., misschien toch maar even bij Hema kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owww..
    ik zit nog volop in de ontkenning.
    Ben in december 40 geworden en zit
    soms met mijn neus zowat
    op de krant,
    maar ik zie alles nog prima hoor!!!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...