zaterdag 6 oktober 2012

"Romantische Bandjes"

In een mooi oud handwerkboek uit de jaren 70 vond ik deze mooie "romantische bandjes".

Prachtig versierd met kralen en vilt.

Het deed me denken aan een rage uit die tijd, een fluwelen bandje met mooie versiering om je hals.
Dat leek me wel weer eens leuk om te maken.
Gewoon wat kralen combineren en vastnaaien. Niet zo uitgebreid als het prachtige voorbeeld.

Nou is mijn eigen hals daar niet zo geschikt voor, vind ik, maar bij mijn privémodel staat het erg lief.

Hebben jullie deze rage ook meegemaakt?
(en "nee, het ís niet koud in een hempje"...)

Karin

10 opmerkingen:

  1. jaaaa! maxijurken en fluwelen bandjes, echt jaren 70.
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat dat haar prachtig! Zo zie je maar weer dat je nooit iets moet weggooien hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jazeker die rage heb ik ook mee gemaakt geweldige tijd de jaren 70
    prachtige fluwelen bandjes heb je gemaakt het staat jouw privé model prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, ik weet het nog leuk dat je dat nu weer hebt gemaakt en het stat inderdaad lief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die heb ik ook gedragen, leuk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die fluwelen bandjes om je nek, ik herinner ze me nog! Leuk gemaakt en wat een mooie dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat schattig....de bandjes en je model..
    en wat een inspiratie ook weer.. het begint gewoon weer te kriebelen. Gelukkig komt er een herfstvakantie aan...
    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad, helemaal terug in de tijd met die keelbandjes (zo noemden wij ze). Fluwelen bandjes met een drukknoopje en iets leuks eraan. Ik had een turquoise en een zwarte gemaakt, dat weet ik nog. Hihi, begin jaren 70, schat ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat leuk! Mijn zus had dat vroeger ook inderdaad. Maar die armbandjes vind ik eigenlijk ook wel erg leuk! Ik struin ook vaak oude boeken door voor ideeen maar het meeste is er al(weer) of logisch dat het er niet meer is :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yip, echte stoere meiden hadden toen zo bandje. Maar de nieuwe versie is ook super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...