donderdag 14 november 2013

Takkie

Met Sinterklaas in het vooruitzicht moet je weer bedenken wat je je geliefden zal gaan schenken.
Berber (18!) had een "Takkie" hond op haar verlanglijstje staan. 
Nou vind ik een grapje leuk, maar een grapje van € 40,00 wordt mij wat al te dol, ook al is het een enorme hond van 1.20m lang...
Dus maar eens proberen of ik zelf geen Takkie zou kunnen fabriceren.
Voor wie Takkie niet kent: het is het hondje van Jip en Janneke en is te koop bij Hema.

Via Pinterest vond ik dit patroon, waar ik wel wat mee kon. 
Ik tekende een Takkie-hond en maakte er een soortgelijk patroon van.
Eerst maar eens kijken of ik wel zo'n knuffel zou kunnen maken, dus werd Takkie een klein hondje.

 en de kleur.... ook niet helemaal goed... :)
Ik ben niet helemaal tevreden, want er zitten wel wat schoonheidsfoutjes aan. 
Met name de overgang van de gekleurde naar de witte stof is niet zo netjes als ik zou willen.
 Maar ik vind het model wel erg grappig geworden zo met die grote wipneus en lekkere flaporen.
Voor een grote Takkie in het zwart zou ik een fleecedekentje gebruiken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die wel ga maken...

Karin

2 opmerkingen:

  1. Oooh wat een schatje en wat een goed idee! Als ik zo'n 'Takkie' zou ontvangen van de goeie ouwe Sint, tja dat is toch super! Succes met het uitdenken van de kleur/materiaal etc.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, echt een superleuk idee! ik moet voor mijn dochter van 13 een patroon vinden voor het naaien van een knuffeltje, want ze heeft een workshop. mijn vraag was of dit knuffeltje makkelijk te maken is voor een kind van 13 jaar? ze is niet zo goed in knutselen en creatief bezig zijn, ze zit veel op haar telefoon en iPad enz. ik probeer hiermee te bereiken dat ze wat meer bezig is met de dingen die als kind ook vaak deed en leuk vond om te doen, waarom kan het nu niet meer? ik hoop dat ze eindelijk ook wat interesse kan tonen in deze dingen. heel erg bedankt voor het hierop zetten van dit patroon, hier heb ik wat aan!

    mvg, Selina van der kooi

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...